هونیاک

آب کم‌جو، تشنگی آور به دست ... تا بجوشد آب از بالا و پست ...

هونیاک

آب کم‌جو، تشنگی آور به دست ... تا بجوشد آب از بالا و پست ...

هونیاک
پیام های کوتاه
  • ۴ اسفند ۹۲ , ۱۸:۵۷
    فکر
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

دغدغه‌های فنی

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۰۱ ب.ظ

یه حسی دارم که نمی‌دونم درسته یا نه اما خیلی وقتا حس می‌کنم بعضی آدم‌ها به خاطر دختر بودنم به دیده‌ی تحقیر نگاهم می‌کنند! مثلاً‌ حس می‌کنم اگه نتونم یه کار تخصصی مرتبط با رشته‌م رو درست انجام بدم، میگن: ببین دخترا هیچی از کامپیوتر و کارای فنی نمی‌فهمن!

این‌جور فکر کردن باعث می‌شه گارد بگیرم و سعی کنم ثابت کنم که: نخیرم! من خیلیم خفنم!

و معمولاً در چنین مواقعی گند می‌زنم و واقعاً نمی‌تونم کارم رو خوب انجام بدم!

این حس رو بیشتر نسبت به آدمای جدیدی که باهاشون مواجه می‌شم پیدا می‌کنم! آدمایی که زیاد من رو نمی‌شناسن و نمی‌شه ازشون توقع داشت که من رو از روی برآیند رفتارهام بشناسن، نه از روی یه رفتار خاص!

البته نمی‌گم خیلی آدم خفنی هستما! اما خب حداقل توی کارهایی که تخصص دارم، می‌تونم خوب عمل کنم!

نمی‌دونم این مشکل به من ربط داره یا به خاطر تأثیرات محیط هست و من حق دارم چنین حس‌هایی رو تجربه کنم!

نمی‌دونم حس واقعی آدما چیه! آیا واقعاً اولین باری که با یه دختر فنی مواجه شن که یه کاری رو گند بزنه، میگن: ببین دخترا هیچی بلد نیستن؟

احتمالاً راه‌حلش اینه که فکر نکنم که بقیه چی فکر می‌کنن! اما خب کار سختیه!

  • هونیاک

نظرات (۱)

  • یگانه رهاد
  • این دنیا به قدری مردانه ست، به قدری مردانه برنامه ریزی شده، به قدری بر مبنای قوانین و خاست های مردانه شکل گرفته... که خود ما زن ها هم باورمان شده... می رویم پیش دکتر مرد... متخصص های مرد... مهندس های مرد... رای می دهیم به رئیس جمهور مرد... و اگر یک بار یک زن بتواند کار تخصصی اش را حتا خوب انجام دهد تعجب می کنیم! شکل گرفته است این ذهن بی پروایمان. پذیرفته ایم. و حتا در شرایط برابر اگر کاری را مثل مردان انجام دهیم به خودمان افتخار می کنیم!
    دردم آمد. مثل تو. از همه ی روزهایی که مجبور بودم ثابت کنم برابری ام را نه برتری ام را حتا. آخرش هم خودت می دانی. چه دام ها و دغدغه هاییی که در راه نیست...
    پاسخ:
    آره خیلی دردناکه!
    اما من فکر میکنم باید اون‌قدر قوی باشم که به این شرایط غلبه کنم! «آن‌چه مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند» ;)
    و من الآن با خودم مشکل دارم!
    حتی خیلی وقتا خیلیا برام احترام قائل بودند و به دانش و مهارتم اعتماد داشتند اما من پیش‌فرضم اینه که همه پیش‌فرضشون اینه که هیچی بلد نیستم! و این باعث میشه گند بزنم در اکثر مواقع! و این باعث میشه اعصابم از دست خودم خورد شه!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">